Competitie en overige activiteiten jeugd 2021

9 april onderlijntjes maken
16 april tuigjes maken
23 april lokvoer maken

Tijden bovengenoemde activiteiten worden ook filmpjes getoond om e.e.a te verduidelijken!

Competitiewedstrijden:

7 mei
21 mei
4 juni
18 juni
2 juli
9 juli
27 augustus
3 september

De locaties zijn nog niet vermeld. Er wordt gezocht naar visplekken om een zo veel mogelijk gewvarieerd programma aan te bieden.
Raadpleeg de website en app! Daar worden eveneens de overige activiteiten gepubliceerd, zoals selectiewedstrijden, Youth Challege wedstrijden etc. De Youth Challenge wedstrijden zijn niet kosteloos maar zeer leerzaam.

Reglement competitie:

Er wordt gevist in 3 klassen:

Klasse A: t/m 12 jaar vist met een vaste stok (dus géén werphengel) van max. 9,5 meter.
Klasse B: t/m 18 jaar vist dobberdragend met een vaste hengel (max. 9,5 meter), een match hangel of een bolognese hengel.
Klasse C: t/m 25 jaar heeft vrije hengelkeuze, echter de vaste stok mag max. 11,5 meter zijn.
Voor alle klasses geldt: er mag met maximaal 1 hengel gevist worden!

Voer een aas:
Geurstoffen in het voer zijn toegestaan, mits het natuurlijk afbreekbare stoffen zijn. Er mag geen gebruik gemaakt worden van onnatuurlijk gekleurd aas. Maden zijn wit en mais is geel! Gebruik van maden die bewaard worden in polenta/zaagsel/meel van zoete mais is toegestaan. Als het aas aan de haak zit mag het gedipt worden in een smaak/geurstof.
Imitatie/kunstaas, bijvoorbeeld kunstmaden, kunst spaghetti e.d. is niet toegestaan. Het vissen/voeren van muggenlarven (verse de vase) is niet toegestaan.

Klasse A (t/m 12 jaar) mogen vissen onder begeleiding (hulp toegestaan)
Klasse B en C vissen zelfstandig. De afstand van de vissers tussen vissers en toeschouwers moet minimaal 3 meter bedragen. Indien hulp noodzakelijk is, dient dit te worden opgenomen met een lid van de jeugdcommissie. Deze beslist of er hulp geboden mag worden. Indien er te weinig hulp aanwezig is kan een jeugdcommissielid één van de overige aanwezigen verzoeken om hulp te bieden.

De jeugdcommissie bestaat uit:

Willy Schutte (voorzitter) 06-83604929
Bert Jan Brand 06-10342843